Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Monica Dam - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Monica Dam - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: moentjeerd

Blijf op de hoogte en volg Monica

15 Januari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hi hi,

Het is nu eindelijk gelukt met de foto's op de site te krijgen. Dat maakt het verslag een stuk leuker.

We zijn begonnen in Bangkok. Hectische stad, wel erg leuk om mee te maken, maar zeker niet om heel lang te blijven een dag of 3 4 is meer dan genoeg. Het stinkt er erg naar uitlaatgassen en het is ontzettend druk.

We hebben een fietstocht in Bangkok kado gekregen van onze lieve vrienden. Echt super leuk en mooie ervaring, want je komt op plekken waar je als toerist niet zo snel terecht zou komen. Echt in van die achteraf straatjes in Chinatown en andere wijken in Bangkok.

Ons idee was om eigelijk naar het noorden van Thailand te reizen en dan naar Laos, Vietnam en Cambodja.
Maar door een klein Visa "dingetje" op schiphol, moesten we snel een ticket boeken.
We hebben toen gekozen voor Cambodja.

We zijn de 9 e vertrokken en blijven als het goed is tot de 24 ste.

We zijn in Phon Pehm aangkomen. We zijn hier maar 2 dagen gebleven omdat het ook weer een grote stad is. Maar in tegenstelling tot Bangkok is het er erg arm en er zijn veel bedelaars en straatkinderen erg heftig om te zien.
We hebben nog wel de Killing Fields bezocht en vonden het erg triest om zo in het echt te zien wat zich daar heeft afgespeeld...erg heftig.

Vanuit daar zijn we naar Siem Reap gegaan. Daar waar de beroemde Angkor Wat tempels zijn. Het is ons helaas niet gelukt om voor zonsopgang daar heen te gaan. Dat is natuurlijk wel erg vroeg....;-)
Wat we wel hebben gedaan is een fiets gehuurd 1 $ voor de hele dag en zijn daar naar toe gefietst en hebben daar de tempels bezocht erg mooi.

We zijn drie dagen in Siem Reap geweest en gisteren na een afmattende 12 uur durende busrit, die eigenlijk 10 uur zou duren, aangkomen in Sihannoekville. Kustplaats in Cambodja, vanuit hier willen we gaan eilandhoppen. Even lekker relaxen Want in 2 weken hebben we al wat kilometertjes gemaakt.

Daarna weer via Bangkok naar Shiang Mai, Noord
Thailand.....

Jullie horen weer van ons en geniet van de foto's!!

P.s en bedankt voor de lieve berichtjes.

Monica & Tjeerd
En nog een p.s je...want het lukt toch nog niet helemaal met de foto's we hebben er veel meer. Dus die komen tzt groeten uit Cambodja

• 15 Januari 2011 - 16:06

Irene:

Ha Monica,

het is begonnen!! Heerlijk voor jullie, geniet ervan! Hier alles helemaal goed, we hebben vorige week naar elk vliegtuig wat overkwam gezwaaid voor het geval jij erin zat!

Groeten en volgende week gaan we in de klas je foto's bekijken, daar werd al met spanning naar uit gekeken!

Irene

• 15 Januari 2011 - 16:16

Monica Van Dam:

Hoi Juf Irene en de kinderen!!

Wij hopen dat jullie de foto's leuk vinden. En kinderen als jullie vragen hebben over de foto's dan hoor ik het graag.
    Groetjes

• 15 Januari 2011 - 23:50

Patricia:

ha lieve buurtjes,
    wat bijzonder allemaal en dat jullie fietsen in die totaal andere wereld! Dat Cambodja lijkt me fascinerend. Hier alles goed, ook in jullie huis zo te zien. ga maar verder genieten!
    liefs

• 16 Januari 2011 - 11:05

Marc:

Hey daar wereldreizigers. Leuk om jullie te lezen. Hier is alles ok.
    Groetjes MARC

• 16 Januari 2011 - 17:16

Herma:

Héééé reizigers! Goed om dit te lezen! Jullie hebben al bijzondere dingen gezien hé! Echt leuk!
    Hebben jullie ook die gebakken wormen/maden/beestjes gegeten?? Vast een lekker snackie, haha....
    Groetjes!

• 17 Januari 2011 - 17:49

Astrid:

Ha Monica,

Leuk om te lezen en je foto's te bekijken.. krijg toch ook wel weer zin haha...

groetjes, As

• 17 Januari 2011 - 21:36

WimS:

Hoi lieve mensen,
    Geweldige ervaring voor jullie hoor. Wij genieten volop mee. We zien aan de foto's wat jullie aan verbazing wekkende dingen zien en ruiken. Heb je ook een goudblaadje geplakt? Lekker warm zeg, goed drinken hoor! Let goed op hoor, dat de water flesjes origineel verpakt zijn. Liefs van WimS xxx

• 18 Januari 2011 - 16:22

Mienke Broekhuizen:

Leuk om van jullie te horen. Vanmiddag was ik bij Elise, ze gaat over 14 dagen afscheid nemen van de Margriet. Ze vond het leuk om wat van je te horen, daarom heb ik deze site ook maar aan haar doorgemaild.
    Geniet maar lekker!

Groetjes, Mienke

• 18 Januari 2011 - 19:02

Marja:

He Monica,

Ziet er goed uit!!!
    Wat een gek idee dat jullie daar echt zitten en wij aan het werk zijn.
    Dat voelt wel goed natuurlijk voor jullie....
    Schitterende foto's.
    Geen Spaanse tapaatjes zo te zien.....

Liefs Marja

• 19 Januari 2011 - 14:42

Elise:

Hoi!
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen, mienke stuurde de link door. Kan ik nog meer van de voorpret genieten! Mooie foto's ook! Nog 1,5 wk mijn klas, dan vetdelen we de kids over de andere 2 groepen. In feb rapporten alvast maken en invallen in gr 3 en dan mag ik 1 maart ooookkkkkk! Jeeeeeehh heb ook zoveel zin in de reis! Veel plezier verder!
    Groetjes, elise

• 21 Januari 2011 - 14:48

Linda:

Heeeeej vakantiegangers!!!!

Heb je berichtje gelezen..leuk om te lezen!! Zo herkenbaar echt grappig!
    Angkor Wat is mooi he? En niet teveel kopen he, die kraampjes zijn veel te leuk overal!

Ik hoop snel weer foto's te zien...
    Doe rustig aan!
    xx linda en fabio

• 23 Januari 2011 - 14:20

Frances:

Ha neefje, net hoorde ik van Marijke van jullie reis en heb meteen even jullie avonturen bekeken: ziet er goed uit! Veel plezier en mooie ervaringen daar.

• 23 Januari 2011 - 16:44

Joyce:

Hi Mo en tjeerd,

Leuk verhaal en foto's. Geniet ervan. Ik ga proberen jullie te blijven volgen.
    Dikke kus uit Nederland

• 25 Januari 2011 - 21:49

Marijke:

fijn dat jullie zo genieten. Ook van elkaar en van elkaars wensen? Mooie foto's,ben zeer benieuwd naar de rest. Liefs m.