Sawatdee!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monica Dam - WaarBenJij.nu Sawatdee!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monica Dam - WaarBenJij.nu

Sawatdee!!!

Door: moentjeerd

Blijf op de hoogte en volg Monica

03 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer.
Het is inmiddels gelukt om meer foto's te plaatsen. Dus er staan ook nog foto's bij van Cambodja, Angkor Wat en wat andere plaatsjes.

We zijn van Sihanoukville naar het wat minder toeristische en rustige Kep gegaan. Daar hebben we een prachtig eilandje bezocht, Rabbit Island. Peperplantages en een mooie grot. We zijn hier 4 dagen geweest en zijn lekker bijgekomen. Is maar goed ook. Want het reizen in Cambodja is een stuk lastiger dan in Thailand hebben we nu gemerkt.
We zijn over land terug gegaan naar Thailand naar het eiland Ko Chang. Niet helemaal de logische route, maar daar hadden we gewoon zin in. We hadden van te voren bedacht maar met mini-van te reizen, is wel iets duurder maar comfortabeler en sneller..............NOT!!!!!!!

Na tien minuten in de van gezeten te hebben moesten we eruit...... 'say the bus' werd er gezegd.
We begrepen er in het begin niks van, maar ze bedoelde dus change the bus. We gingen mooi verder in een gewone bus......en we hebben nog een stuk of tien keer " say the bus" gedaan!
We kwamen er 3 uur later aan. We zaten natuurlijk met meer toeristen in de bus en we konden er uiteindelijk met z'n allen om lachen en misschien dat we een t-shirt laten drukken met " say the bus" Cambodian way of travelling. Ach ja we zullen het nog wel vaker meemaken deze reis. We vinden het nog steeds heerlijk hier.

Ko Chang ook echt een heerlijk eiland in Thailand. We hebben al besloten dat we de laatste weken eindigen op de eilanden.
Van Ko Chang zijn we naar Lopburi gegaan. Staat bekend als monkey city. En echt de aapjes krioelen daar over straat tussen de ruines van de tempels. Net alsof je in planet of th apes bent beland. Daar hebben we de trein genomen naar Chang Mai. Een heerlijke universiteitsstad. Wel alles wat je in een grote stad hebt, zonder de stinkende uitlaatgassen en opdringerige tuktuk drivers die je naar een shop willen lokken.
Daar hebben we ook nog een trekking gedaan. Die bestond uit een olifantenrit, tour door de jungle naar een waterval en als laatst zijn we wezen raften. Erg avontuurlijk allemaal. We zijn van Chang MAi naar Pai gegaan en nu zijn we in Chang Rai.

Morgen vertrekken we naar Laos, met de slowboat over de rivier, naar het mooie Luang Prabang!

Jullie horen weer snel van ons!

• 03 Februari 2011 - 14:46

Yvonne Seijers:

Hallo lieve mensen, wat heerlijk om jullie verslag te lezen. Een groot gedeelte van wat jullie beschrijven hebben wij ook gezien. Heerlijk bounty-eiland, hè, Ko Chang! Geniet nog lekker verder. Hier is het of koud, of regenachtig. Veel liefs uit Rhenen.

• 03 Februari 2011 - 15:47

WimS:

Hoi die bofkonte,
    Lekker op een Olifant een trip maken, fantastisch. Wat een respect krijg je dan voor zo een beest. Een Olifant heeft altijd met drie poten tegelijk contact met de aarde en met zijn slurf meet hij de afstand of hoe diep een rivier is, zodat je altijd veilig aan de overkant komt. Ik heb dus ook een groot gedeelte van jullie meegemaakt. ( reisde toevallig met Yvonne) Wel een aardig tripje van Ko Chang naar Chang Mai ( poe , poe..) Dat raften op die rivier dat was gaaf zeg, snelle stroming hé? Blif gezond en eet goed doorbakken voedsel en neem af en toe Coca Cola.. Liefs van WimS

• 03 Februari 2011 - 15:47

Linda:

Leuk leuk leuk om de verhalen te lezen, ik ga zo de foto's bekijken.

Heb je je kontkussen al ingepakt? Want die heb je heeeeel erg hard nodig;).

Geniet van luang prabang het is echt schitterend! Vergeet de marktkraampjes niet! Volgende stop tuben in vang vieng? Huur er n scootertje en ga de omgeving verkennen...

Geniet van de lokale lao mensen!
    Oh ja in Thailand mocht je nr ko panang gaan, tip: bottle beach in t noorden vh eiland, ben je helemaal uit de bewoonde wereld. Heeeerlijk luieren hele dag..

Enjoy!!!!! Xies

• 03 Februari 2011 - 16:34

Joyce:

Hi mo en tjeerd!

Geweldig verhaal weer! Ooit ga ik ook maar, na jou en alice dr verhalen... Worden dit mijn toekomstplannen;-)
    Schitterende foto's, je kan zien dat je een curcus er voor hebt gedaan tjeerd:)
    Echt geweldig, geniet geniet geniet!

xxxxxxx

• 03 Februari 2011 - 17:27

Loes:

Hoi Monica, leuk om je reisverslagen te lezen. Prachtige foto's! Ik ben jaloers op je. Wij zitten midden in de toetsen.
    Geniet ervan en pas goed op jezelf!
    (en op Tjeerd)

Liefs Loes

• 03 Februari 2011 - 21:17

Arjanne:

hoi, wat heerlijk om jullie verhaal te lezen. Het is hier rond het vriespunt en jullie hobbelen daar gewoon in zomerse kleren rond. Heb erg moeten lachen om jullie iminitatie van annie en bob de rooij:-) leuk om jullie af en toe ook zelf op de foto te zien. liefs uit een nat en koud amersfoort

• 04 Februari 2011 - 13:05

Arenne:

Hoi Lieveds,

Ben blij om te lezen dat jullie je zo vermaken!! een coole foto's hoor. idd nog lekker van genieten zolang jullie er nog zijn, want hier is het koud en herfstachtig weer.. dus jullie missen niks!!

heel veel plezier nog en kijk uit naar jullie volgende reisverslag ;)!!

dikke kus Arenne

• 05 Februari 2011 - 12:30

Marius:

Hallo gelukkig en lief stel.

Ik ben vanochtend vroeg teruggekomen van ski-vakantie. Heerlijke zon, maar natuurlijk niet zo warm als bij jullie. Na jullie enthousiast reisverslag zit ik meteen in een andere wereld. Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben en allemaal dingen doen die in het kleine en nu koude Nederland niet mogelijk zijn. Geniet er nog van en we wachten weer op jullie volgende belevenissen.

Veel liefs en dikke zoen voor beiden.

Marius

• 11 Februari 2011 - 11:44

Max Tjaden:

Lijkt me helemaal top wat jullie aan het doen zijn. Geniet er nog lekker van. Oh ja, a.s. maandag is 14 februari, wel lief zijn voor elkaar hé ?

Groetjes,
    Madelon, Max, Fay en Pino

P.S. Tjeerd houdt je het nog wel uit met haar 44 dagen, otherwise you "say" her for someone else !

• 14 Februari 2011 - 14:00

Christiaan Van Klink:

Hoi Hoi, leuk om jullie site te zien. Geloof dat jullie ook wel veel doen. Niet zo gek hoor, de tijd vliegt en je wilt toch veel zien! Lekker vooruitzicht om op mooi eiland te eindigen. Geniet er van!!

• 17 Februari 2011 - 15:57

Marit:

Wat hebben jullie het leuk daar zeg en wat een super leuke foto's, zeker die van jullie samen!! Nog onwijs veel plezier daar en we wachten het volgende verslag weer af.

xxxx