Laidback Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Monica Dam - WaarBenJij.nu Laidback Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Monica Dam - WaarBenJij.nu

Laidback Laos

Door: moentjeerd

Blijf op de hoogte en volg Monica

25 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Daar zijn we weer!

Het heeft even geduurd, maar zoals de titel al aangeeft, is Laos heel erg Laidback! Dus dan word je het automatisch ook.
Wat ook meehelpt is dat alles vrij vroeg dicht gaat. Later dan 12 uur kan het bijna niet worden, dat is dan echt een uitzondering als dat wel zo is.

We zijn van Chang rai (Thailand) met de slowboat naar Luang Prabang gevaren. (Laos)
Wat een ervaring is dat zeg! Van te voren kussentjes ingeslagen, want het is natuurlijk geen luxe cruiseboat waarmee je vaart, maar een authentieke houten Laotiaanse boat.Voorheen hadden ze ook houten bankjes, maar in onze boot stonden autobankjes...we hadden de kussentjes dus helemaal niet nodig.....dachten we....Maar eind goed al goed en de kussentjes toch maar bewaard, want de tweede dag op de boot, waren alle zitplaatsen vol en waren de kussentjes toch wel erg handig.
Het was echt een prachtig uitzicht 2dagen over de Mekong. Je vergeet echt de tijd! En dan te bedenken dat je er in totaal 5 uur op zit.

Luang Prabang is ook echt een super mooie stad met veel Franse invloeden. Je ziet het vooral terug in de restaurants, dus heerlijke koffie, baguettes enz gegeten. Wij vinden het aziatische eten echt heerlijk maar zo af en toe snak je toch naar iets westers. Een mooie waterval bezocht en vooral heel relaxed gedaan.

Tweede stad was Vangvieng. Totaal andere wereld dan Luang Prabang we hadden een beetje het gevoel in LLoret de Mar te zijn beland.
Alles was gericht op Australiers en Amerikanen. De attractie van die stad is het tuben en dat is met een rubberband de Nam Shong rivier afgaan, met wederom een prachtig uitzicht, alleen de kunst is om verder te komen dan de barretjes aan de het begin. Je wordt door middel van een touw aan de kant getrokken en krijgt dan een gratis drankje en dan moet je er uiteraard een kopen. We hebben het ook gedaan met in ons achterhoofd aan al die gekkigheid doen we niet mee, want het is prachtig met dat uitzicht en het is zonde als je 'm niet uittubed.
We zijn niet verder gekomen dan bar 4 dat is ongeveer 800 meter de rivier op! En we hadden nog 2 km te gaan.

WE hadden besloten de tocht nog maar een keer te doen een dag later anders is het zo zonde ;-)

Daarna zijn we naar Vientiane gegaan de hoofdstad, lijkt helemaal niet op een hoofdstad. Super relaxed alles hier, mensen super vriendelijk. En ook hier kun je het niet te gek laat maken. Hier gaat ook alles vroeg dicht. Vanaf daar zijn we naar de 4000 eilanden gegaan en zijn daar met een vissersboot die we met een groepje hadden afgehuurd de Mekong op gegaan. We zijn toen bij allerlei strandjes gestopt en zijn lekker wezen zwemmen......Wederom alles weer heel relaxed hier..

Vanaf daar weer terug naar Vientiane en de volgende stop is Malaysie, Kuala Lumpur!

P.s een berichtje voor Juf Irene en de lieve kinderen. Ik ben heel erg blij met jullie foto's. Vooral die waar jullie de olifanten nadoen.Erg grappig! Heel erg bedankt, elke keer als ik internet kijk er naar.
Tot snel dikke knuffel

• 25 Februari 2011 - 16:51

Marius:

Wat een mooie reis. Geniet er nog van en natuurlijk nog veel plezier. je mailtjes lopen vooruit op jullie reisverslag. Maar we houden alles bij met de kaart. Wat een groot gebied.

Tot ziens,

Marius

• 25 Februari 2011 - 22:00

Patricia De Buuf:

ha lieve luitjes, wat een reis zeg. Wat zien jullie allemaal. Ongelooflijk en paradijselijk en heftig. Hoe verwerk je dat? Mooie foto's! Hier is alles goed. Van de buurman merk ik totaal niets. Het kan zo zijn dat je elkaar dus maanden niet ziet, zo dicht op elkaar! Ik heb een collega die al vaker in Maleisië is geweest. Zij vindt het een prima land voor mensen die voor t eerst naar Azië gaan, het is vrij westers georiënteerd. Het vaste land dus. Geniet verder. Misschien kun je wel een boek maken over deze reis. het weer hier is redelijk. 10 graden.
    Tot mails!liefs, Patricia

• 27 Februari 2011 - 20:23

WimS:

Super hoor, om weer een berichtje te ontvangen. Wat een stroomversnellingen zeg op die rivier. Toppie hoor om zo met de natuurelementen te kunnen en mogen spelen. Zo te zien gaat het goed met jullie, het spat ervan af. Dit Laos vergeet je toch nooit meer. Feyenoord walst over Groningen heen 5 - 1, vergeet je ook ff niet. Veel plezier voor jullie en kussen van WimS

• 28 Februari 2011 - 15:03

Linda:

Leuke foto's!!!! Zie dat je je al lekker hebt aangepast, zie je alleen in bikini!! Heerlijk he? Elke dag lekker slippertjes aan en de broek van de vorige dag hihi.

Genieten!!
    x lin

• 05 Maart 2011 - 21:54

Deb En Giof:

ziet er heerlijk uit!!!!
    geniet maar lekker :-)
    vooral die foto's van jullie twee, helemaal heppie de peppie vonden wij errug leuk om te zien!
    tzal ongetwijfeld een onvergetelijke en mooie ervaring voor jullie zijn.....dikke kus vanuit rotjeknor
    tot over 22 dgn schatten

• 13 Maart 2011 - 22:40

Arjanne:

hoi, wat een coole foto zo aan een liaan de rivier in. Leuk gefotografeerd! verder erg leuk om jullie verslag te leze, Laos is voor mij toch een vrij onbekend land maar zoals jullie erover schrijven zou ik er best een keer naar toe willen. De verjaardagspoststukken zijn hier met groot feest onthaalt. ik weet niet of jullie dat weten maar het is een knalgroen groot (A4) poststuk wat precies OP de verjaardagen binnen kwam. Klasse voor planning zover weg. hoewel het 2x geprobeerd is om een chocolaatje voor jullie te bewaren is dat (hoe voorspelbaar...) niet gelukt. veel liefs uit Amersfoort.

• 16 Maart 2011 - 13:13

Carlijn:

hoi hoi Monica en Tjeerd.
    alles ok? dank je wel voor jullie kaart met hartjes chocolaatjes. alles is op. ik heb allemaal leuke dingen gekregen, een DSi, museumjaarkaart, een buro en een burostoel en nog wat andere dingen. Ik heb ook mijn rapport gekregen en het is super.
    nou ik mis jullie wel en vind het leuk dat jullie weer bijna thuis komen.
    dikke kus van carlijn